fredag den 8. juni 2012

Hvad der burde have været i andre indlæg.......

Tjae.... Lidt, der skulle have været med i andre indlæg, men det er igen det der med hukommelsen... jeg beklager....
Menu plaket, jeg lavede til et vennepars bryllup for et par år siden...
Min egen lille tote. En eller anden holder dims i fake læder, købt i IKEA til 50 kr.
Indeholder blyanter, tusser, linealer, blomsterpinde, ekstra blade til hobbykniv, plus en masse andet lort, der er uundværligt, når jeg scrapper eller tegner.. 
Forsiden til det album, jeg ville have lavet til min datter i sin tid omkring hendes familie....
Mormor og Måffa delen til samme album..

Det var det..!

S

Mit ydmyge hjem...


Vi starter rundturen i mit soveværelse. Bortset fra stuen, er det det største rum i lejligheden.
Den tidligere ejer havde købt sig et klædeskab med skydelåger i IKEA, kun måneder før, han flyttede ud. Han var så venlig at tilbyde, jeg kunne købe det til under en 3del af, hvad han selv havde givet for det. Jeg slog til med det samme..!! Og jeg tør godt sige, at jeg elsker mit klædeskab med skydelåger - den bedste opfindelse EVER..!! Nå, ja - altså bortset fra chips med dip når man har tømmermænd.....

Derudover er der jo selvfølgelig min seng. Min dejlige 120 x 200 boxmadras, der på ingen måder inviterer til, at der skal ligge to. Det kan der simpelthen ikke - mest fordi jeg fylder det hele..!! For at citere Queen Latifah fra et afsnit af "The fresh Prince of Bel Air":
"It´s a queen size.... There is ONLY room for da Queen..!!"
Tru dat, tru dat....

Nå, videre...
Så har jeg mit skrivebord stående ved vinduet. Et skrivebord, tænker du måske nu, såfremt du skulle have nærlæst et andet indlæg, hvor jeg skriver, at jeg altid scrapper ved spisebordet... Kunne du så ikke bruge dit fine skrivebord..???
Jooo, det KUNNE jeg nok godt, men det GØR jeg ikke. Det bruges som opbevaring til alle mine småting såsom; hårprodukter, make up, kvindeting, føntørrer/glattejern, mv.
Og så er det bare et rart sted at sidde og kigge ud af vinduet og bare lade tankerne flyve.

Og til sidst har jeg mit elskede dulleskab, som jeg kalder det.
Det er en vitrine, jeg "havde i overskud" da jeg flyttede til denne lejlighed. Havde to stks i den gamle, men der var kun plads til den ene i stuen i min nye hybel. Så den anden røg ind i soveværelset - til opbevaring af fine stilletter, tasker og parfumer..!! :-D :-D
Jeg er vild med det, og det skal ALDRIG forlade min lejlighed. Rent faktisk skal det følge mig resten af livet - også selvom jeg på et tidspunkt skulle finde mig en mand. Så har han bare at lære at elske det ligeså meget som mig, for it´s a keeper..!!!!







Så fortsætter vi videre til stuen.
Egentlig skulle vi gennem entréen først, men her er jeg i gang med mit spejl projekt, så den del af turen må vente lidt endnu.
Altså faktisk får I kun halvdelen af stuen at se. Den ævrige halvdel er under omstrukturering, så det må også vente lidt endnu.......

Har denne opstilling hængede på den ene væg.
Øverste del (som åbenbart ikke ville indfinde sig helt på billedet........), er mit "bibliotek". Eller det af det, der fik lov at komme med, da jeg flyttede. Jeg har haft SINDSSYGT mange bøger, så kun de bedste eller dem jeg ikke havde løst endnu, fik lov at overleve. Frk. Nielsen meget ked af, at hun ikke kunne beholde dem allesammen, da hun er en rigtig læsehest...

Nå, nederste del er nu blevet indviet som opbevaring til alle mine scrap ting. Eller de fleste af dem. Billeder med indhold kan ses i et andet indlæg.
Ovenpå har jeg lidt "kunst" stående, og lidt af mit ufattelgt store lager af pyntegenstande i form af vaser og/eller fyrfadsstager... Fatter ikke jeg har så meget af det, for har stort set aldrig fyrfadslys tændt. Læs; ALDRIG..!! Og alligevel har det sneget sig ind i mit hjem, og nu kan jeg selvfølgelig ikke nænne at skille mig af med noget af det.... Hmm.....

Og så har jeg min vitrine nummer to.
Udover at rumme mine fine vinglas, det fine bestik og duge, mv, så bruger jeg det også som en slags udstillingsmontre til noget af det kreative jeg laver. Synes det er en cool måde at udnytte pladsen på, og det giver lidt personlighed til et ellers kedeligt vitrineskab. Ville dog hellere fremvise mine fine stilletter her også, men det er måske nok lige at overdrive, såfremt jeg en dag skulle få gæster, hvis interesser rækker længere end til kvindeligt fodtøj......






Det var så Tour de Frk. Nielsens ydmyge hjem. Håber du nød fremvisningen..! :-)

S

Hvad jeg fandt i gemmerne....

Fik jo det her flip den anden dag, hvor jeg pludselig skulle rydde op i mine scrap ting klokken meget sent om aftenen.
Og er så blevet HELT færdig i dag - super lækker følelse..! :-)
Der er blevet sorteret og smidt en MASSE lort ud, som hverken jeg eller andre ville kunne bruge. Alt er lagt i kasser eller sat i ringbind, alt efter behov, og håber jeg nu kan finde ud af at bruge mit nye system.

En ekstra bonus ved at få sorteret, er disse billeder af ældre dato. havde fuldstændig glemt, jeg havde dem..!! Og kan da slet ikke vente med at få lavet noget sjov med dem - skal bare lige finde ud af hvad.
Min elskede morfar. Han døde desværre, da jeg var knap 3 år gammel, dvs i 1985.
Han var slagter, så billedet til højre er ham i hans slagterkittel - tror billedet er fra 1930´erne engang. I hvert fald fra før 2 verdenskrig - dét ved jeg da.
Det til venstre er vist fra 1950´erne.
Bryllupsbillede af min mormor og morfar. Mener de blev gift omkring 1930 (+ et par år), så det er en gammel sag. Men ELSKER dette billede, og det har en helt speciel plads i mit soveværelse.
Min mormors søster (eller den ene af dem). Hvornår det er taget, er der ikke rigtig nogen, der ved, men et godt bud er sidst i 1930´erne eller starten af 1940´erne.
Dette er min mormors søsters (hende på billedet ovenfor) mands forældre. Synes billedet er SUPER fedt med blandingen af sort/hvid og farve. Det er et RIGTIG gammelt billede, men jeg har ikke noget årstal på - desværre.
Min kære farfar, der gik bort i 2004. Billedet er fra 1970´erne engang.
Bryllupsbillede af mine forældre. Det er fra februar 1982 - samme år som jeg er født i juli.. :-P
Min mor da hun var teenager - 17 år gammel. Det er taget i 1978.
Min mor da hun var lille pige. Billedet er fra 1969, da hun var 8 år gammel.
Min far. Billedet er vist fra slut 1970´erne eller starten af 1980´erne. Super moderne, må man sige.. :-P


Det var en lille rundtur med min familie. Eller noget af den. Håber du nød den..! :-)

S

torsdag den 7. juni 2012

De store tanker...

Sidder lige og får mig en kop kaffe. Tidspunktet er måske ikke det mest velvalgte, i og med klokken er 23.30. Men jeg er syg, skal ikke noget i morgen og har sovet det meste af dagen. Så træt er jeg ikke pt, og tænker at en enkelt kop eller to, ikke gør den store forskel.
Går sådan lidt til og fra min computer. Fortsætter lidt i det små med at få ryddet op efter gårsdagens geniale idé om at lave orden i mine scrap sager. Det går fremad. Langsomt, men fremad. Måske jeg i morgen ved samme tid kan sige, jeg er helt færdig. Det kunne man kun håbe.

Jeg er egentlig et ret stort rodehoved. Og alligevel ELSKER jeg, når der er ryddet op og gjort rent, og det hele er på sin plads. Problemet er bare, at jeg for ofte lader tingene ligge, for "skal jo alligevel bruge det i morgen" eller "jeg skal arbejde videre på det senere".
Sådan lidt orden i kaos, kan man vel egentlig kalde det.
Måske jeg et eller andet sted, har en mental forstyrrelse. Jeg har svært ved at holde fokus ret længe ad gangen, for én idé fører ofte den næste med sig, og så glemmer jeg dét, jeg havde gang i fra starten. Derfor har jeg også ufattelig mange projekter liggende, der kun er halvfærdige. Om de nogensinde bliver helt færdige, ved jeg ikke. Det er sådan lige, hvad jeg føler for at lave.
Jeg har også svært ved at stoppe min tankestrøm. Vel gerne vove påstanden, at jeg har tankemylder 24/7, for sover sjældent mere end to, måske tre, timer ad gangen, og vågner så op med de mest sindssyge tanker og idéer, jeg så bliver nødt til at få ned på papir. Og det fører så igen med sig, at jeg begynder på noget andet, jeg lige kommer i tanke om, og så kører det bare derudaf.

De eneste tidspunkter, hvor jeg har nogenlunde ro i knolden er, når jeg sidder og laver noget kreativt. Noget der kræver koncentration. Så er jeg 100% inde i det, og har kun det færdige resultat for øje. Måske det er derfor, jeg er så glad for scrapperi i alle dets afskygninger.

Lige nu sidder jeg og tænker over, hvem jeg er. Både sådan generelt, men også scrap mæssigt. har gang på gang spekuleret over, hvad der definerer "min" stil. Og er kommet frem til, at jeg ikke tror, jeg har en bestemt stil. Den røde tråd er måske, at det skal være enkelt. Men ellers tror jeg ikke, det kan defineres. Og behøver det så det..?? Kan man ikke have lov at blande fra forskellige stil-arter, og tillade sig fri fortolkning hist og pist..?? Generelt som person er jeg meget svær at sætte i bås, og tror det samme gør sig gældende på scrap området. Det eneste jeg med sikkerhed kan sige definerer mig som scrapper er, at jeg er low budget scrapper.
Jeg ejer ingen dyr maskinpark. Jeg har 4 udstansere (som jeg stort set ikke bruger). Glimmermist, dies, distress ink mv, er en by i Rusland for mig. Fik jeg stukket det i hånden, ville jeg ikke ane, hvad jeg skulle stille op med det. Det enste jeg har købt, fordi jeg VIRKELIG havde brug for det, var min Fiskars skæremaskine. Ellers er alt jeg har noget, jeg har tiltusket mig.
Alt hvad jeg har af pap, papir og designark og pynt, er noget, der er rester fra bestillingsopgaver, eller noget jeg har fået i gave af betænksomme veninder, familiemedlemmer eller naboer. 
Så med et årlig scrap budget på max 200 kr, der mest går til det tape jeg bruger, så er der vist ikke nogen risiko for, at denne hobby ruinerer mig....

Der mylder en masse andre tanker frem også, denne sene aftentime. Meeen, de er vist mere personlige, og indtil videre får de ikke lov at komme på bloggen. Bryder mig ikke om tanken, at hele mit privatliv udleveres på the world wide web...
Og sjovt nok har jeg så ingen probemer med at udstille mig selv i form af min "kunst".....
Joow... Jeg er vist en smule mentalt forstyrret....

S

Et eller andet skal man jo lave....

Kender I det..? Man får pludselig en idé, som i hvert fald oppe i ens eget hovede, synes ufattelig god..??
Sådan en idé fik jeg, forholdsvis sent, i går aftes.
Jeg er jo syg i disse dage, og energien er ikke til meget. Men fik pludselig sådan et energi-boost, der bare skulle have afløb. Og så skulle jeg da gå i gang med at rydde op i mine scrap sager. Det har længe trængt, og jeg havde jo ikke andet at lave alligevel.
Dog havde jeg lige forregnet mig lidt mht det der energi-boost. Det varede nemlig ikke længe nok til, at jeg fik gjort det hele i orden. Så nu roder der pænt meget i min stue.... Nå, jeg satser på, jeg en af de næste par dage får et nyt boost, så jeg kan få ryddet resten væk..

Efter jeg er flyttet i ny lejlighed, har jeg haft begrænset plads at scrappe på. Så det har foregået ved spisebordet. I og for sig fint nok. Bortset fra, at alle mine ting stod i et skab ude i gangen, og efterhånden blev jeg træt af at rende frem og tilbage. Og oftest endte det med, at der stod kasser rundt omkring i stuen med scrap ting - af ren dovenskab.
Så idéen i går aftes gik bl.a. på, at jeg skulle flytte de fleste ting ind i stuen istedet - så havde jeg det hele lige ved hånden, og det kunne måske reducere rodet.

Har en fin skænk ting hængende på væggen, og den er blevet min nye opbevaringsplads. Eller skufferne er i hvert fald. Der er overraskende god plads, så det er kun mine store maskiner og andre ting med en vis volumen, der stadig får lov at blive i gangen - jamen det er jo genialt, Frk. Nielsen..!!

Der er 6 skuffer, men indtil videre er det kun det 5, der er blevet fyldt.
Øverst fra venstre og ned:
Skuffe 1: Mine små stakke af papir, samt det løse.
Skuffe 2: Mine 30 x 30 ark samt mine skæremaskine.
Skuffe 3: Min resteskuffe (det fyldte tre kasser før, så denne løsning er jeg ret glad for).

Øverst fra højre og ned:
Skuffe 1: Min maling, lak, stemper + sværte og pensler - lækkert med godt overblik.
Skuffe 2: Mit værktøj. Det har fået lov at komme i kasser, og så ligger mit lille skæreunderlag ovenpå.
Sidste billede: Et overblik over hele herligheden.. :-)

S

onsdag den 6. juni 2012

Og så blev man syg......

Ligesom min datter skulle ud til sin far i dag, og jeg ville have hele 5 dage til at være kreativ i, så er jeg blevet syg med halsbetændelse og høj feber.
Super træls, da jeg har så mange idéer, og mange projekter at gå i gang med.

- Mit spejlprojekt
- En lille something something til en nyfødt dreng til på lørdag
- Endnu en something something til min yngste kusines fødselsdag den 22
- Min alternative sættekasse til stuen
- Mine mange billeder til lejligheden
- Oprydning i scrap sagerne (ret vigtigt)
- En mere something something til et vennepar der fejrer "sukkerbryllup" (6 års dag) den 14 juli

Bare lige for at nævne lidt. Har meget mere på programmet. Og nu kan jeg så ligge her og være irriteret over, at jeg ikke har energi til at lave noget af det..!!
Jeg er desværre ikke typen, der bliver hurtigt rask, så jeg når nok ikke at få lavet noget her i mine "fri dage".

Men ser meget frem til at blive rask, så jeg kan lave noget med billedet nedenfor. Fik det taget i mandags hos en professionel fotograf til den nette sum af 20 kroner..!!
Synes bare, det er SÅ godt af hende..!! Hun ser præcis lige så dejlig og fræk ud, som hun er i virkeligheden - mit lille stjerneskud.. :-)
S

Tatovering...


Jeg er bidt af en gal tatovering..!!
Min lillebror er ved at uddanne sig til tatovør, så vi kan selvfølgelig få det til en lidt billigere penge end hans andre kunder.
Min bror er også super dygtig til at tegne - både efter motiv og i fri hånd. Og han har bedt mig om at lave et par skitser ( = mange) af lidt af hvert, som han kan have i sin mappe. Ofte kommer folk jo uden den ringeste idé om, hvad de vil have. Og det er altid rart med inspiration.. :-)

Så når jeg har et par ledige øjeblikke, eller jeg ikke kan sove om natten (sker desværre for ofte), så laver jeg gerne en skitse eller to. Det fede ved skitser er, at de bestemt ikke behøver at være kønne og "polerede" - her "tør" jeg godt give mig i kast med kuglepen fra start istedet for blyant, som jeg ellers plejer. En dejlig måde at udfordre sig selv på.. :-)

Inden længe skal jeg gerne have færdiggjort en jeg har på armen, samt have lavet en ny. Det bliver så min tatovering nummer 5. Og der kommer flere til hen ad vejen. Tror at man efter den første, bare gerne vil have flere, som en slags afhængighed. Men alt er jo smag og behag - personligt er jeg vild med den form for kunst på kroppen, og er fascineret af det.



Alle fire motiver er kopi af noget, jeg har fundet på nettet. Dvs, jeg har ikke tegnet originalerne, men jeg har tegnet disse.

S