Viser opslag med etiketten Tegninger. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Tegninger. Vis alle opslag

onsdag den 6. juni 2012

Tatovering...


Jeg er bidt af en gal tatovering..!!
Min lillebror er ved at uddanne sig til tatovør, så vi kan selvfølgelig få det til en lidt billigere penge end hans andre kunder.
Min bror er også super dygtig til at tegne - både efter motiv og i fri hånd. Og han har bedt mig om at lave et par skitser ( = mange) af lidt af hvert, som han kan have i sin mappe. Ofte kommer folk jo uden den ringeste idé om, hvad de vil have. Og det er altid rart med inspiration.. :-)

Så når jeg har et par ledige øjeblikke, eller jeg ikke kan sove om natten (sker desværre for ofte), så laver jeg gerne en skitse eller to. Det fede ved skitser er, at de bestemt ikke behøver at være kønne og "polerede" - her "tør" jeg godt give mig i kast med kuglepen fra start istedet for blyant, som jeg ellers plejer. En dejlig måde at udfordre sig selv på.. :-)

Inden længe skal jeg gerne have færdiggjort en jeg har på armen, samt have lavet en ny. Det bliver så min tatovering nummer 5. Og der kommer flere til hen ad vejen. Tror at man efter den første, bare gerne vil have flere, som en slags afhængighed. Men alt er jo smag og behag - personligt er jeg vild med den form for kunst på kroppen, og er fascineret af det.



Alle fire motiver er kopi af noget, jeg har fundet på nettet. Dvs, jeg har ikke tegnet originalerne, men jeg har tegnet disse.

S

tirsdag den 5. juni 2012

Lidt fan-art...

Jeg er stor fan af Rion Vernon´s tegninger - hans pinup-toons (www.pinuptoons.com).

Disse er nogle meget gamle tegninger, og jeg kan ikke længere finde dem på siden.
To af dem havde jeg dog et print af originalen til, så disse også kan ses.

Alle lavet som hurtige skitser, og så har jeg med tiden føjet lidt mere til. De er stadig lidt på skitse-stadiet, og har besluttet at lade dem være ved det. De skal ikke nusses mere om - de er færdige, og derfor er de med her. De er lavet i december 2003.

Den nederste, "den onde mand" er dog ikke Rion Vernon. Det er fan-art af en fra tegnebordet.dk.
MÅTTE bare prøve at lave den, og jeg er mere end tilfreds med det skyggearbejde, jeg fik lavet på den. den er fra august 2005.

Hope you enjoy..! :-)






S

Lidt mere tegning..

Lige lidt flere tegninger fra gemmerne.
Jeg elsker farver, men alligevel er det sjældent, jeg rent faktisk tegner i farver - underligt nok. For det er jo oftest farver, der giver de fede effekter og gradueringer.
Så lige et par stykker af dem jeg har med colorit på.. :-)

Kan ikke helt huske, hvor inspirationen til sommerfuglene her er fra. Måske jeg har set en enkelt af dem på Tegnebordet.dk.
Lavede 4 i forskellige størrelser, og i hver sin farve. Og ja, det er meningen, at noget af den blå og den grønne ikke er med - det er ikke gået tabt i redigering.. :-)
Tror der står ´04 dernede i hjørnet på den, så det er også en gammel sag.

Da jeg i sin tid gik på Hg, fik jeg sådan en mani med, at der til hver danskopgave skulle være en forside, jeg selv havde tegnet. Denne er den første af dem.
Novellen vi læste og skulle skrive opgave om, hed "De spiller ludo", og efter at have læst novellen, poppede dette billede op i hovedet på mig, og så måtte det jo ned på papir.
Den er fra april 2005.
Denne er en free-style forside. Selve novellen gav ikke meget inspiration, men så noget a la dette på Tegnebordet, og kunne ikke stå for farverne. De var så flotte, og jeg blev glad af at se på dem.
Fra april 2005.
Denne frække sag er en 100% fan-art af en tegning på tegnebordet. Igen kan jeg ikke finde profilen, så kan ikke linke, men det er altså ikke mig, der er kommet på idéen.
Så den bare, og syntes den var vildt fed, og måtte så lave min version af den.
Fra maj 2005.

S

Godt og blandet

Lige en omgang blandet landhandel.
Har så mange billeder liggende af "gammel kunst", og der er vist ikke rigtig nogen rød tråd i dem. Så håber I kan bære over med mig på det område.. :-)


Denne lille ting tog ikke mange minutter at lave. En tom billedramme, sort karton med lidt hvid maling på, en masse udstansede blomster og så en sommerfugl fra gemmerne.
Enkelt og nemt, og det pynter i mit soveværelse.. :-)
Det er lavet i enten februar eller marts i år.

Denne sag står hos mine forældre.
Den er lavet en eftermiddag, hvor jeg selv, min mor og min datter sad og hyggede os med at være kreative.
Min mor havde et tomt lærrede, jeg straks fik ejerfornemmelser over for, men havde ikke ikke nogen anelse om, hvad jeg skulle gøre ved det.
Så jeg fandt lidt alternative materialer rundt om i muttis hus, og dette er resultatet. Maling, bølgepap, kaffefiltre og en gammel guld-rose fra en juledekoration - nemmere kan det vist ikke blive.. :-)
Fra februar eller marts i år.

Denne lidt underlige ting står og pynter fint i min stue - i mit vitrineskab, jeg også bruger som en slags udstilling til alle mine kreative ting.
Havde fundet motivet i en bog, der vist nok engang for længe siden har været med i et Femina/Hendes Verden eller et andet blad.
Skalerede det op og tracede det over på et stykke tykt pap i en ubestemmelig farve.
Baggrunden fik en gang hvid akryl maling, sådan tilfældigt hist og pist. Motivet blev tegnet op med sort tush, og der blev lagt skygger med en pensel og noget sort sværte. Kanterne blev rundede og også sværtede, og tilsidst kom der en gang bling på.
Selvom det ser enkelt ud, tog det faktisk lang tid at lave. Der var meget tegnearbejde i det, og farvelægningen tog også sin tid.
Fra februar eller marts i år.

Lige et par meget enkle kort.
De er nye, men minder meget om dem, jeg lavede til en veninde for et par år siden.
Fra april i år.


Disse to tegninger er et par år gamle.
De er kraftigt inspireret af en anden tegner på Tegnebordet.dk. Jeg kan dog ikke længere finde hendes profil derinde, så kan ikke give kredit til hende.
Men det er fan-art og ikke egen kreation.
Synes selv de er vildt fede - der er sådan en lidt 70´er agtig stil over dem.
Sort tush på A3, og farvelagt bagefter.

S

mandag den 4. juni 2012

Tegnerier...

Som skrevet i et tidligere indlæg, så vil jeg fra tid til anden også vise lidt af mine tegninger.
Hvorfor, kan man måske spørge, nu hvor bloggens navn i den grad lægger op til en masse scrap, og ikke alt muligt andet.
Fordi jeg kan, kunne være det oplagte, omend en anelse provokerende, svar. Men det er mere fordi, det er en anden kreativ åre jeg har, og jeg vil så gerne gøre noget mere ved det. Og måske det hjælper på det, når jeg kan se det herinde. Til daglig er mine tegninger sat i plastiklommer i ringbind, og gemt væk. Og det fremmer jo ikke ligefrem inspirationen..

De første her er nogle gaaaaamle nogle. Den med Kate Winslet er vist fra engang sidst i 90´erne...


Denne lille søde bamse, så jeg vist i et blad i sin tid, og så måtte jeg bare tegne den. Originaltbilledet var rimelig småt, og denne fylder knap en hel A4 side.
Hvem original tegneren er, og hvor originalen er fra, ved jeg ikke, men det ikke mig. 


Da jeg var en ung pige (host host), havde jeg nogle bøger, der vist nok hed "Pige liv" - eller noget i den retning. De udkom én gang om året, og jeg var vild med dem.
I den ene af dem, var der en tegning af en indianer pige, og den måtte jeg da også lige tegne.
Igen vil jeg gøre opmærksom på, at det fremviste billede er fan-art, og ikke originalen.


Da jeg gik på Hf i år 2000, skulle vi i billedkunst tegne det, der stod lige foran os - uanset hvad motivet var.
Og der stod så min meget blå Eastpack skoletakse, og så blev den foreviget på denne tegning. En hurtig skitse med arbejdstid på omkring et kvarter.



Så kommer vi til denne oldgamle sag.
Endnu et levn fra de unge dage, hvor jeg læste det tyske musikblad BRAVO. Måtte da lige prøve om jeg kunne tegne Kate Winslet udfra et af de medfølgende klistermærker, og her er resultatet. Jeg satser stærkt på, at det sagtens kan ses, hvilken der er min tegning, og hvilken der er klistermærket... :-)

S