Viser opslag med etiketten Billeder. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Billeder. Vis alle opslag

tirsdag den 12. juni 2012

Hvad har jeg gang i...?

Fandt et stort ark med skabeloner i gemmerne den anden dag. Nogle af dem er for store til, at jeg kan prøve dem af med det samme, men det kommer nok.
Dem jeg KAN komme i gang med, skal da selvfølgelig afprøves hurtigst muligt.
Så det har jeg arbejdet med de sidste par dage.

Det tager dog sin tid, for det er et meget gammelt ark, så nogle af stregerne er utydelige, og det er oprindeligt meningen, man skal trace skabelonen af og lave den på den måde måde.
Det synes jeg dog, der er lidt for meget arbejde i, når man nu kan måle lidt, og så lave skabelonen ved hjælp af sin skæremaskine.
Problemet er bare, at det ikke helt er til at finde ud af, om jeg skal tage målene fra YDERKANTEN af skabelonen på arket, eller jeg skal tage dem fra INDERKANTEN. Lige meget hvad, bliver det dog nogle lidt skæve mål, så jeg har arbejdet med at komme frem til nogle mere nøjagtige - hvorfor er det liiige, at jeg synes, at alt hvad jeg laver for tiden, skal rettes til/laves nye mål mv..?? Og på den måde give endnu mere arbejde...??
Nå, jeg kan jo godt lide det, hygger mig med det, og har alligevel ikke andet at lave.. :-)


Denne grønne sag er en lille æske fra føromtalte skabelonark. Den måler 15 x 8 x 3, så det er en forholdsvis lille æske.
Da jeg først fik lavet de rigtige mål, tog den ikke mere end 2 minutter at lave. Den er super nem, og vil påstå at selv små børn kan finde ud af den.
Da det bare var en tester, kunne jeg ikke helt beslutte mig for, om jeg skulle pynte den fint eller bare sådan lidt la la.. Beslutningen blev til fint, men resultatet bliv la la.. Det blev gjort kl 3 i nat, så tillægger det, at jeg var mere end træt og kreativiteten dermed ikke var helt optimal.. *host host*
Blomsterne er af kaffefiltre, og bladene er af alm. hvidt karton, der er blevet sværtet.
Min yngste kusine bliver 18 lige om straks. Og vil lave et eller andet til hende. Ved ikke hvad endnu, men var i Panduro igår for at købe mere dobbeltklæbende tape til fabrikken, og der faldt jeg over dette møsnterpapir. Det var til halv pris, der var kun to stykker tilbage, og da jeg så det, vidste jeg bare, at jeg i hvert fald skulle bruge det til tingen til min kusine. Fandt så to alm. stykker karton i farver der passer til; cherise og støvet lysegrøn. Håber og tror, resultatet bliver godt. Kan i hvert fald ikke vente med at lave noget med dette flotte papir.. :-)
Fandt også disse rædsler af billeder af mig selv, fra jeg var omkring 3-4 år. Dem må jeg vel også hellere lave noget med...... På et tidspunkt.....

Udover ovenstående, så er jeg pt i gang med at lave en post-it holder, som jeg er MEGET spændt på, hvordan udarter sig!! Jeg bruger nemlig farver, jeg faktisk ALDRIG har brugt før, og i en sammensætning, der umiddelbart lyder vanvittig..!! Men håber jeg kan ramme det billede, jeg har inde i hovedet af det, for så skulle det vist nok blive ganske godt.. Tror jeg.. :-)

Og så har jeg gang i noget med en træbøjle, en gammel cigaræske og en træ-pynte-ting, der engang var med i en blomsterdekoration, sandpapir og hvid maling.
Det sviner af h til, men det er super sjovt at lege med, og ser frem til det er færdigt.

OG... Så har jeg hustlet mig til et stort lærrede; 60 x 80 cm, som gerne skulle blive til et flot scrap maleri af en blomstertatovering, jeg har lavet til min veninde. Idéen kom til mig i en drøm, og har et helt klart billede inde i hovedet om, hvordan det skal se ud, når det er færdigt. Men om det lykkedes, ved jeg ikke. Men håber, for ved, hun vil blive super glad for det.

Det var vist alt for nu.. :-)

S

fredag den 8. juni 2012

Hvad jeg fandt i gemmerne....

Fik jo det her flip den anden dag, hvor jeg pludselig skulle rydde op i mine scrap ting klokken meget sent om aftenen.
Og er så blevet HELT færdig i dag - super lækker følelse..! :-)
Der er blevet sorteret og smidt en MASSE lort ud, som hverken jeg eller andre ville kunne bruge. Alt er lagt i kasser eller sat i ringbind, alt efter behov, og håber jeg nu kan finde ud af at bruge mit nye system.

En ekstra bonus ved at få sorteret, er disse billeder af ældre dato. havde fuldstændig glemt, jeg havde dem..!! Og kan da slet ikke vente med at få lavet noget sjov med dem - skal bare lige finde ud af hvad.
Min elskede morfar. Han døde desværre, da jeg var knap 3 år gammel, dvs i 1985.
Han var slagter, så billedet til højre er ham i hans slagterkittel - tror billedet er fra 1930´erne engang. I hvert fald fra før 2 verdenskrig - dét ved jeg da.
Det til venstre er vist fra 1950´erne.
Bryllupsbillede af min mormor og morfar. Mener de blev gift omkring 1930 (+ et par år), så det er en gammel sag. Men ELSKER dette billede, og det har en helt speciel plads i mit soveværelse.
Min mormors søster (eller den ene af dem). Hvornår det er taget, er der ikke rigtig nogen, der ved, men et godt bud er sidst i 1930´erne eller starten af 1940´erne.
Dette er min mormors søsters (hende på billedet ovenfor) mands forældre. Synes billedet er SUPER fedt med blandingen af sort/hvid og farve. Det er et RIGTIG gammelt billede, men jeg har ikke noget årstal på - desværre.
Min kære farfar, der gik bort i 2004. Billedet er fra 1970´erne engang.
Bryllupsbillede af mine forældre. Det er fra februar 1982 - samme år som jeg er født i juli.. :-P
Min mor da hun var teenager - 17 år gammel. Det er taget i 1978.
Min mor da hun var lille pige. Billedet er fra 1969, da hun var 8 år gammel.
Min far. Billedet er vist fra slut 1970´erne eller starten af 1980´erne. Super moderne, må man sige.. :-P


Det var en lille rundtur med min familie. Eller noget af den. Håber du nød den..! :-)

S