Viser opslag med etiketten Æsker. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Æsker. Vis alle opslag

søndag den 24. juni 2012

En lille lyserød sag..

Lige et hurtigt indlæg om denne tingest.

gave til min kusine, der blev 18 år. Et bogkort - fantastisk med plads til den rigtige gave indeni, og hun blev heldigvis glad for den.. :-)



God søndag..!
S

tirsdag den 12. juni 2012

Hvad har jeg gang i...?

Fandt et stort ark med skabeloner i gemmerne den anden dag. Nogle af dem er for store til, at jeg kan prøve dem af med det samme, men det kommer nok.
Dem jeg KAN komme i gang med, skal da selvfølgelig afprøves hurtigst muligt.
Så det har jeg arbejdet med de sidste par dage.

Det tager dog sin tid, for det er et meget gammelt ark, så nogle af stregerne er utydelige, og det er oprindeligt meningen, man skal trace skabelonen af og lave den på den måde måde.
Det synes jeg dog, der er lidt for meget arbejde i, når man nu kan måle lidt, og så lave skabelonen ved hjælp af sin skæremaskine.
Problemet er bare, at det ikke helt er til at finde ud af, om jeg skal tage målene fra YDERKANTEN af skabelonen på arket, eller jeg skal tage dem fra INDERKANTEN. Lige meget hvad, bliver det dog nogle lidt skæve mål, så jeg har arbejdet med at komme frem til nogle mere nøjagtige - hvorfor er det liiige, at jeg synes, at alt hvad jeg laver for tiden, skal rettes til/laves nye mål mv..?? Og på den måde give endnu mere arbejde...??
Nå, jeg kan jo godt lide det, hygger mig med det, og har alligevel ikke andet at lave.. :-)


Denne grønne sag er en lille æske fra føromtalte skabelonark. Den måler 15 x 8 x 3, så det er en forholdsvis lille æske.
Da jeg først fik lavet de rigtige mål, tog den ikke mere end 2 minutter at lave. Den er super nem, og vil påstå at selv små børn kan finde ud af den.
Da det bare var en tester, kunne jeg ikke helt beslutte mig for, om jeg skulle pynte den fint eller bare sådan lidt la la.. Beslutningen blev til fint, men resultatet bliv la la.. Det blev gjort kl 3 i nat, så tillægger det, at jeg var mere end træt og kreativiteten dermed ikke var helt optimal.. *host host*
Blomsterne er af kaffefiltre, og bladene er af alm. hvidt karton, der er blevet sværtet.
Min yngste kusine bliver 18 lige om straks. Og vil lave et eller andet til hende. Ved ikke hvad endnu, men var i Panduro igår for at købe mere dobbeltklæbende tape til fabrikken, og der faldt jeg over dette møsnterpapir. Det var til halv pris, der var kun to stykker tilbage, og da jeg så det, vidste jeg bare, at jeg i hvert fald skulle bruge det til tingen til min kusine. Fandt så to alm. stykker karton i farver der passer til; cherise og støvet lysegrøn. Håber og tror, resultatet bliver godt. Kan i hvert fald ikke vente med at lave noget med dette flotte papir.. :-)
Fandt også disse rædsler af billeder af mig selv, fra jeg var omkring 3-4 år. Dem må jeg vel også hellere lave noget med...... På et tidspunkt.....

Udover ovenstående, så er jeg pt i gang med at lave en post-it holder, som jeg er MEGET spændt på, hvordan udarter sig!! Jeg bruger nemlig farver, jeg faktisk ALDRIG har brugt før, og i en sammensætning, der umiddelbart lyder vanvittig..!! Men håber jeg kan ramme det billede, jeg har inde i hovedet af det, for så skulle det vist nok blive ganske godt.. Tror jeg.. :-)

Og så har jeg gang i noget med en træbøjle, en gammel cigaræske og en træ-pynte-ting, der engang var med i en blomsterdekoration, sandpapir og hvid maling.
Det sviner af h til, men det er super sjovt at lege med, og ser frem til det er færdigt.

OG... Så har jeg hustlet mig til et stort lærrede; 60 x 80 cm, som gerne skulle blive til et flot scrap maleri af en blomstertatovering, jeg har lavet til min veninde. Idéen kom til mig i en drøm, og har et helt klart billede inde i hovedet om, hvordan det skal se ud, når det er færdigt. Men om det lykkedes, ved jeg ikke. Men håber, for ved, hun vil blive super glad for det.

Det var vist alt for nu.. :-)

S

fredag den 8. juni 2012

Gave til nyfødt....

Senere idag skal mine forældre ud til noget familie, der fik en lille dreng for et par uger siden.
Og de skal da lige have et eller andet kreativt med til ham.
Fandt inspirationen på denne explosion box hos Tullemusens Kreative Hjørne, og måtte da lige prøve at lave sårn en fætter.

Jeg kunne ikke finde nogle mål på siden til boxen, og trods der er mange videoer (og ligeså varianter) på YouTube, syntes jeg ikke, jeg kunne finde lige præcis de mål, jeg skulle bruge. Så måtte selv til tegnebrættet og kreere min egen box.

Er ret godt tilfreds med resultatet. Det er første, men nok ikke sidste, gang jeg har lavet sådan en.
Må dog sige, at jeg synes, der er ufattelig meget arbejde ved den. Ved ikke, om det er fordi jeg selv skulle designe en først, og min pynt er lidt omstændig (og for det meste lavet i hånden uden brug af maskiner eller andre hjælpemidler), men lang tid tog det i hvert fald. Ca. 8 timer har jeg brugt...











Der skulle også lige lægges et kort ved. Det får bamsen lov til at holde. Blev inspireret af en tråd på Scrapsisters, hvor der blev efterlyst et blekort. Og en var så venlig at lægge et link til en masse fine billeder, og så faldt jeg over sådan en body-model. Og så blev det den istedet.
Heller ikke til den var der nogen mål eller skitse, så jeg måtte hen og tegne en, og lave en skabelon, der kunne blive til et kort.
Enkelt og sødt.
Beklager min finger på billedet, men ellers ville det flappe op, og så ville "blonde"-detaljen ikke kunne ses.. :-)
Det var alt for nu. Glæder mig til at høre, om modtagere bliver glade.. :-)

S

tirsdag den 5. juni 2012

Gave til min kusine..

I sidste uge blev min kusine færdig med sin uddannelse. Og så skulle hun da lige have en lille sjov ting.

Det blev til denne her, der faktisk er "genbrug" - linket til taksen kan ses i et andet indlæg.

Båndet på hendes hue var lilla, så det skulle tingen her også være.
Lilla og hvide roser lavet af kaffefiltre, tasken lavet af lilla karton jeg havde liggende i skabet, lilla bordløber-halløj fra min mors 50 års fødselsdag, og blade fra en gammel kunstig blomsterdekoration.
Fiksede lige nogle små studenterhuer, der blev limet på blomsterpinde og stukket ned i.

Hun blev MEGET glad for den - dejligt..!!! :-D



Det er så det allernyeste, jeg har lavet, men der kommer mere i den kommende tid. Har fået et par små bestillinger, så skal nok få scrappet. Og ellers har jeg jo mit spejl projekt at tage mig til - billeder skal nok komme, når det er færdigt.. :-)

S

søndag den 3. juni 2012

Indlæg nummer 16, Æsker..

Elsker at lave æsker, og har lavet mange i tidens løb. Igen er det lige problemet med at få taget billeder af dem alle sammen. Det må jeg vist lige blive bedre til..
Her er to stks af samme slags - nogle jeg var helt vild med at lave på et tidspunkt for et par år siden.. :-)

Tutorial kan ses i et andet indlæg

Indlæg nummer 15, Veninderne

Af en eller anden årsag har jeg det altid småt med penge. Eller det er der en helt specifik årsag til.
Og jeg hader at komme tomhændet til en fødselsdag, så oftest laver jeg noget kreativt, som jeg så håber falder i god jord hos modtageren.
Nedenunder vises to forskellige ting, lavet til to forskellige veninder.


Veninde nummer to
Skulle til fødselsdag hos en veninde.
Jeg havde ikke penge til at købe hende en "rigtig" gave, så istedet besluttede jeg mig for at lave noget personligt til hende istedet.

Jeg lavede denne æske, og indeni var der så en masse tags med forskellige "titler" på, som; Kultur, Kun for sjov, Tillykke med den nye lejlighed, Geografi mv.
På bagsiden af hver tag har jeg så skrevet noget a la; hjælp til at flytte, hvælp til at pakke ting ned/ud, skovtur, en hjemmebif-aften, foto-model for en dag, og videre i den stil.
For hver gang en tag bliver brugt, skal vi så have taget en masse billeder og skrevet ned, hvad vi foretog os, hvordan, hvorfor og lign. Og finder vi nogle sjove ting, så kan disse ting puttes ned i denne æske. Om et år kan vi så tage alle billederne, alle de sjove finurlige ting, og sætte dem sammen i en bog. Sådan lidt; Et år i mit/dit liv-agtigt.

Hun blev rigtig glad for det, så jeg håber at idéen også kan udføres i praksis, og det ikke bliver glemt hen ad vejen.
Der er også en del to til hendes gave, men det er jeg ikke færdig med endnu, så det varer lige lidt inden hun kan få det, og jeg kan vise det her... :-)

Jeg har selv lavet æsken fra scratch - med lidt hjælp fra Charlotte Ravn (bunden af æske er hendes picnic-kurv).
Blomsterne er hjemmegjorte, bladene og sommerfuglen er fra gemmerne, og taggen er også hjemmegjort.





Fronten af æsken.
Låget kan vippes op lidt i stil med et smykkeskrin.
Som sagt er bunden fra Charlotte Ravn - det kan ses her; http://ravndesign.blogspot.com/2011/02/picnickurv-til-valentine-dt-panduro.html
Låget er egen kreation.. :-)


Veninde nummer et
Skulle til en veninde fødselsdag, men da det var lidt småt med pengene, havde jeg ikke råd til en "rigtig" gave. Syntes det var lidt fesent at komme tomhændet, så fandt på den lille ting. Altså det vil sige, at jeg har ikke selv fundet på den. Det er nemlig en stationary box lavet efter denne tut; http://danniesdesigns.typepad.com/my_weblog/2008/09/stationery-box.html.

Dog var der et men. Min box kunne ikke åbnes, for må have lavet noget forkert et sted, da den var meget skæv i kanterne, da jeg var færdig. Så en hurtig redning, og jeg limede siderne fast, og så skulle hun bare tage tingene op af kassen.

Indholdet i kassen; 4 store kort i str 10 x 14, 4 tags, 2 stk 3" x 3" kort (har lavet en tut på disse som kan ses i et andet indlæg), og en card portfolio, hvor det var meningen, at hun kunne sætte sider i med adresser. Hun er nemlig flyttet til Herning, og da jeg godt kan lide at modtage postbreve, så var dette en god måde at få hende i gang med brevskrivningen, synes jeg.. c",)





Boxen som den så ud fra fronten. Selve boxen er lavet af alm karton i farve vanilla/vanilje, og derefter er der sat designstykker på fra en cardstock fra DCWV, der hedder La Cremé matstack, som er købt for længe siden i Panduro, men jeg har aldrig brugt den før nu. Bånd fra restekassen






Card portfolio´en. Lavet halvt efter en tut fra Chic ´n Scratch og halvt efter, hvad jeg selv synes skulle gøres.
Hele serien i boxen er lavet i alm karton af farve vanilla / vanilje og sort, og beklædt med designstykker fra La Cremé matstack.














De 4 kort, der var i boxen. Min veninde elsker det simple og elegante, så det prøvede jeg at have in mente, da jeg lavede kortene, og synes det gik meget godt.
Har her også brugt et stempel fra Panduro.








Mine 3" x 3" kort. Jeg fandt en sød video på youtube fra Chick ´n Scratch, som jeg bare måtte prøve. Dog ejede jeg ingen kuverter i 3" x 3", så jeg måtte selv kreere en, og det kan ses i et andet indlæg. Videoen fra youtube kan ses her; http://www.youtube.com/watch?v=lWn_PEiVMGA&feature=channel





De tags, jeg har lavet. Her er der også brugt et stempel, og lidt bling købt hos MultiScrap her i Odense.

S

lørdag den 2. juni 2012

Indlæg nummer 10, Konfirmation

En bestillingsopgave fra min veninde. Hun skulle give til to konfirmander, og bad mig om at lave noget dertil.

Det blev til en slags æske, hvori der var plads til en parfume samt kortet, der matchede.
Jeg lavede det med vilje ikke i lyserød, da jeg mente, det så ville blive et lyserødt helvede at se på. Om det blev bedre at at blive lavet i brunt ved jeg så ikke, men synes nu selv, det er ganske pænt.. :-)

Kortets forside.
"Bæltet" kan tages af, og så kunne der skrives en hilsen indeni.


Æsken som jeg også lavede i lille format til et bryllup.
Super nem at lave og samle, og den ser godt ud.
En tut på æsken kan ses her;  http://pugnaciousstamps.blogspot.com/2009/12/tuesday-tutorial.html.



En ganske almindelig søndag i maj i 2010 kom min daværende svoger og svigerinde lige forbi. De stod og skulle til konfirmation, men havde ikke noget kort til lejligheden. Jeg havde ca et kvarter til at lave noget i.
Så sad jeg der med morgenhår og i mit grimmeste slap-af-tøj, og biksede det her sammen.
Havde ikke nogen materialer i blå eller grøn, så det blev sort/hvid/søv, for at give det et lidt råt look, nu det var til en dreng.
Arbejde SÅ meget under pres er nu ikke liiiige mig.. :-)

S

Indlæg nummer 9, Bryllup igen igen...

Og endnu et indlæg til B-kategorien..!! gade vide hvor mange af disse dumme fejl, jeg kommer til at lave..?? Nå, undskylder mig med, at jeg både er gammel og træt..! :-)

I marts 2010 spurgte en veninde mig, om jeg ville hjælpe med at lave sjove ting og sager til hendes bryllup, der skulle være i august samme år. Jo, det ville jeg da gerne.

Hun var selv startet på indbydelserne, så designet af dem, kan jeg ikke tage æren for.





Farvetemaet var hvid og lilla, så det skulle selvfølgelig frem i invitationerne. Ganske enkle og simple efter brudens ønske.









Der skulle laves 72 små æsker, som skulle stå ved hver tallerken, som en lille "treat". Det ser voldsomt ud - og det var det også..!! Det tog alligevel sin tid at få dem lavet, og især leg med voks og segl (det sorte på æsken) var en hård en at komme igennem.

Havde ugen før fundet en tut på denne model, dog i stor størrelse, så jeg var selv i gang med at lave den i lille format. Har ikke lavet en tut, men skulle nogen være interesseret i målene, er de velkomne til at kontakte mig.

S

Indlæg nummer 8, Barnedåb

Ja, altså bare fordi man snart bliver 30, er det åbenbart ikke ensbetydende med, at man godt kan alfabetet..!! Glemte et indlæg i B-kategorien, så det må så komme her..!

I sommeren 2010 skulle min daværende kæreste og jeg til barnedåb hos et vennepar. Vi skulle begge stå faddere til den lille pige, og jeg ville gerne lave lidt ekstra ved siden af den gave, vi havde købt til hende.
Det blev så til dette lille omfattende projekt..!




Kortet til gaverne. Elsker criss cross kort, de er så dejligt enkle. Både at lave og af udseende.
Elsker kombinationen grøn/lyserød, så havde noget materiale på lager, der kunne bruges. Dejlige sommerfarver, der passede til årstiden såvel som hendes navn; Gry.






Fandt en video på YouTube med Martha Stewart, som havde lavet denne buket med et twist. Nogle af "blomsterne" er faktisk sammenrullet tøj (her body´s og små sokker)..!!
Lige da jeg så den, vidste jeg bare, at den MÅTTE jeg lave - og resultatet blev rigtig godt modtaget..!
Har ikke noget link til videoen, men søg på damens navn og den dukker helt sikkert op.








Til slut ville jeg lavede denne lille vogn. Det er et lift fra en anden, og MEGET dygtig fransk dam (har desværre ikke et link til siden), og den var så sød, at den måtte jeg også lave.
Den franske dame havde dog ikke nogen vejledning til vognen, så jeg måtte selv igang med at designe - tut kan ses under etiketten; Tutorials.
Kortet til gaven lå heri, og tanken var, at vognen kunne bruges til mindes fra denne dag - evt bruges som et slags smykkeskrin.

S