Viser opslag med etiketten Album. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Album. Vis alle opslag

fredag den 8. juni 2012

Hvad der burde have været i andre indlæg.......

Tjae.... Lidt, der skulle have været med i andre indlæg, men det er igen det der med hukommelsen... jeg beklager....
Menu plaket, jeg lavede til et vennepars bryllup for et par år siden...
Min egen lille tote. En eller anden holder dims i fake læder, købt i IKEA til 50 kr.
Indeholder blyanter, tusser, linealer, blomsterpinde, ekstra blade til hobbykniv, plus en masse andet lort, der er uundværligt, når jeg scrapper eller tegner.. 
Forsiden til det album, jeg ville have lavet til min datter i sin tid omkring hendes familie....
Mormor og Måffa delen til samme album..

Det var det..!

S

lørdag den 2. juni 2012

Indlæg nummer 12, Min datter..

Lidt af min datter. Hun bliver 4 år nu her, så det er nogle meget gamle billeder... :-)









En gammel masonitplade beklædet med tapet.
Navnet er skrevet i hånden og derefter klippet ud.





Laver små bøger til min datter, omhandlende hendes / vores liv og hverdag. Det er er den første bog. Hjemmelavet A4 album med lidt pynt.

S

Indlæg nummer 7, Et år i dit liv

I 2010 var jeg med i ScrapSisters klubben; "Et år i dit liv". Eller det var meningen, jeg skulle være det. Tror jeg var aktiv deltagende i en måned, måske to, og så kunne jeg ikke længere overskue det. Der var så meget andet på daværende tidspunkt.

Grunden til jeg har det med her alligevel er, at jeg synes, at mine månedssider er fantastiske. Eller de 7 jeg fik lavet, er fantastiske. De er fyldt med farver og glæde, og det var netop, hvad jeg dengang håbede 2010 ville bringe.
Så, voilá..!


Mit album /forsiden. Denne model er også et hjemmelavet A4 album. Formatet valgte jeg fordi, jeg havde en en idé om, at det ville give bedst plads til de ting, der skulle i albummet uden det blev for klumpet og pakket/rodet.
Papiret er fra panduro - hvad det hedder kan jeg ikke rigtig huske. Enkelt pyntet, som jeg bedst kan lide det.
Jeg havde på forhånd bestemt, at hele albummet fra start til slut, fra inderst til yderst, KUN skulle laves af rester. En form for indre egen-terapi. Som at tage de dårlige ting fra de forgangne år, og lave dem om til noget nyt, spændende og godt.
Det ærgrer mig også, at jeg ikke fik det lavet færdigt. At jeg ikke var med hele vejen igennem. men intet bliver godt, hvis overskuddet ikke er der, og det var det ikke. Desværre.

Jeg havde længe gået og tænkt over, hvordan min inddeling i albummet skulle være. Besluttede mig til sidst for at opdele for hver måned, og så indsætte det mest mindeværdige for hver måned. Uanset om det fyldte én eller fem sider.
For mange år siden, da jeg vr fast læser af bladet Sirene, havde disse fede tegninger af stjernetegn været i. Da jeg i sin tid smed bladet ud, hev jeg disse sider ud med tanke på at lave noget med dem engang. Og det blev så i den her forbindelse. Desværre var det sådan, at nogle af tegnene befandt sig på bagsiden af andre, og så måtte jeg vælge de flotteste ud, og finde en anden løsning til de resterende måneder.
Jeg ved godt, at stjernetegnene ikke kun holder sig til én måned, men syntes nu alligevel, det passede ind i den her sammenhæng.

Jeg vil ikke sige så meget om de forskellige sider - de taler lidt for sig selv. Som sagt kun rester, der er brugt og hver side har max taget 10 minutter at lave.














Indlæg nummer 6, Cypern

I efteråret 2009 blev jeg bedt om, af en tidligere kollega, at lave noget til hendes søster. un havde nemlig givet søsteren en rejse til Cypern i fødselsdagsgave, og ville gerne have et speciallavet album til deres billeder.
Havde kort forinden set en tut på ScrapSisters om at lave et A4 album fra bunden, og det ville jeg da prøve.

Det var overraskende nemt og hurtigt at lave. Incl. tørretid til de forskellige dele efter en gang decoupage-lak, var 4 timer. Nemmere kan det vist ikke blive.



Albummets forside.
Papir og karton fra Panduro.
Bogstaverne er chipboard, der er blevet farvet grønne, og det nedenunder, er et udklip af Cypern, samt symbolet der er på det cypriotiske flag - begge dele klippet i fri hånd.



Albummet inden i. Kan ikke huske papirseriens navn, men syntes det var så flot, og gav en lidt sydlandsk stemning.

S