Viser opslag med etiketten Blomster. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Blomster. Vis alle opslag

tirsdag den 5. juni 2012

Gave til min kusine..

I sidste uge blev min kusine færdig med sin uddannelse. Og så skulle hun da lige have en lille sjov ting.

Det blev til denne her, der faktisk er "genbrug" - linket til taksen kan ses i et andet indlæg.

Båndet på hendes hue var lilla, så det skulle tingen her også være.
Lilla og hvide roser lavet af kaffefiltre, tasken lavet af lilla karton jeg havde liggende i skabet, lilla bordløber-halløj fra min mors 50 års fødselsdag, og blade fra en gammel kunstig blomsterdekoration.
Fiksede lige nogle små studenterhuer, der blev limet på blomsterpinde og stukket ned i.

Hun blev MEGET glad for den - dejligt..!!! :-D



Det er så det allernyeste, jeg har lavet, men der kommer mere i den kommende tid. Har fået et par små bestillinger, så skal nok få scrappet. Og ellers har jeg jo mit spejl projekt at tage mig til - billeder skal nok komme, når det er færdigt.. :-)

S

Blomster en mas...

For længe længe siden, så jeg Martha Stweart lave en buket roser af kaffefiltre. Har længe gerne villet prøve at lave dem også, men det er aldrig blevet til noget. Mest fordi jeg IKKE er fan af blomstertape..!!

Men fandt en anden side, hvor en anden dame viser en meget enkel måde at lave blomster på i det hele taget, og tænkte jeg kunne bruge den teknik til kaffefilter-roserne UDEN at skulle sidde og fedte med det skide blomstertape.

Det tog sin tid før jeg lige fik fanget teknikken, men nu går det som en leg. Det er et lansommeligt arbejde at få lavet én rose, men når man først sidder med det, så føles det meget nemmere og hurtigere.

Det er egentlig fordi, jeg har et stort spejl i min entré, der skal pyntes med blomster, at jeg er gået i gang med dette.
Spejlet var metallic-farvet, og ganske trist at se på. Så det fik noget papmaché og en gang sort maling, og nu skal der så pynt på i form af blomster, blade og andet bling. Rigtig tøset.. :-)

Denne gule rose er den første, jeg blev tilfreds med, efter at have siddet og nørklet med at finde den rigtige teknik.
Den er ikke farvelagt ordentligt, det er også bare en prøve, men synes nu alligevel, det fungerer meget godt.
Den hvide version. Kaffefiltret er jo hvidt i sig selv, men ville lige se, hvordan det tog sig ud, hvis den fik noget hvid akrylmaling tyndet op med vand. Der er en LILLE forskel, men ikke nok til at det er besværet værd.
Måtte også prøve en sort version, da jeg er vild med sorte roser.
Den blev farvet MANGE gange, men farven ville ikke sætte sig mere, end den har gjort her. Så den har fået et lidt gråligt skær, men det ser faktisk fedt ud. Gav den lige lidt sølvglimmer for at se, hvordan effekten blev.

Martha Stwearts teknink (bare med en anden dame) kan ses her:http://www.youtube.com/watch?v=iBJvZjwezSk&feature=related

Og teknikken, som jeg tog til mig og gjorde min egen, kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=xo4YWWG7mE4&feature=relmfu

S

lørdag den 2. juni 2012

Indlæg nummer 4, Blomsterbryllup

I juni 2010 skulle min daværende kæreste og jeg til blomsterbryllup hos et vennepar. For dem af jer der ikke ved, hvad blomsterbryllup er, så er det, når man har 4års bryllupsdag.

Ville gerne lave noget, der havde med blomster at gøre, og jeg fandt en tut på nettet til denne søde taske/kurv, og fyldte den med hjemmelavede blomster.

Den var super nem at lave, og er selv ret godt tilfreds med resultatet.
Lavede også et kort til, så jeg fik brugt resterne af papiret jeg havde brugt til tasken.





Kortet; holdt i en meget simpel stil. Sort karton pyntet med designpapir-rester og kun en smule bling.












Et nærbillede af de to mariehøns og bien, jeg lavede til. Bien er lidt svær at se, men sidder i nederste venstre hjærne i midten af en orange blomst.
Alle tre er hjemmegjorte, sat på ståltråd og vilket om blomsterpinde og stukket ned i tasken. En sød lille detalje.




Blomsterrankerne jeg havde til at ligge på pappet foran tasken. Er selv meget tilfredse med dem, men for pokker hvor tog de lang tid at lave! Jeg er IKKE fan af blomstertape..!!! :-)