Viser opslag med etiketten Kort. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Kort. Vis alle opslag

tirsdag den 3. juli 2012

mandag den 2. juli 2012

Mere kort igen...

Så er jeg tilbage med lidt mere til kortkassen. Dette er dagens produktion - indtil videre.. :-D

Jeg undskylder billedekvaliteten på de tre første billeder. Eller nærmere farven. Sådan så det ud, da jeg lagde det over fra min tlf til computer, og det ville simpelthen ikke gøre som jeg ville. Så helt så vilde i farverne er de altså ikke - de er mere "bløde i det".. :-)





S

torsdag den 28. juni 2012

Kort produktion.....

Lige lidt flere kort til salgskassen. Beklager kvaliteten på rosekortene, men nåede ikke at få taget billeder inden de kom i cellofanposer.

Denne gang er det helt enkle kort uden for meget bling og dims og uden tekst. Nogle der gerne skulle kunne gå til lidt af hvert.




Det var alt for nu.. :-)

S

søndag den 24. juni 2012

En lille lyserød sag..

Lige et hurtigt indlæg om denne tingest.

gave til min kusine, der blev 18 år. Et bogkort - fantastisk med plads til den rigtige gave indeni, og hun blev heldigvis glad for den.. :-)



God søndag..!
S

torsdag den 21. juni 2012

Sommer-godt humør...

.... Er lige hvad jeg bliver, når jeg sidder og arbejder med disse papirer..!

Lidt mere fra dagens produktion.

Til disse har jeg brugt mønsterpapir "Retro" fra Søstrene Gren. Syntes det var vildt fedt, og det var også rigtig billigt. Under en 20 for en pakke med 20 ark i størrelse rimelig stort.

Er ellers ret dårlig til at få brugt mønsterpapir. Især hvis det ikke er noget "enkelt". For mange kruseduller har en tendens til at forstyrre mit øje lidt. Og har indtil nu aldrig kunnet drømme om at sætte to forskellige slags mønstre på et kort - igen den der forstyrrelse for øjet.
Men - udfordrer mig selv lige pt. Prøver teknikker, farver, mønstre og sammensætninger på en ny måde, og forhåbentlig kommer der gode resultater ud af det.
Er i hvert fald tilfredse med disse.. :-)


S

onsdag den 20. juni 2012

Sød musik..

Godmorgen...

Lige et par kort, der så dagens "lys" her sent i nat.. :-D
Tusind tak for alle jeres kommentarer til mine andre indlæg - det varmer.. :-D

S

Mit nye legetøj...


Ja, så er jeg endelig på banen igen med lidt nyt.
Disse kort er til den bestilling, jeg er i gang med til en kortkasse, en af mine forældres venner skal have gang i for mig.

Glædede mig jo sådan til at komme i gang med at lege med alle mine nye ting, og sikke en fryd at have nyt at arbejde med. Det giver ligesom lidt friske idéer til det hele - dejligt..!!

Mønsterpapiret er fra Echo Park, serien Victoria Garden, og jeg er total forelsket i det. Det er så feminint og i så glade farver, at jeg bliver i godt humør af at arbejde med det..! :-)
Har også fået mig et TILLYKKE stempel og nogle nye sværter, så det hjælper også på det. Tidligere har jeg skrevet alt i hånden, og har ikke den kønneste skrift, så lækkert med noget præ-fabrikeret.. :-)

Roserne og bladene på de lyserøde kort og sommerfuglene på de grønne kort er hjemmelavede.


God scrappelyst derude..!

S

lørdag den 16. juni 2012

Værtindegaver..

Skal i eftermiddag ud til mine forældre sammen med min datter. Udover min bror, svigerinde og to nevøer, så kommer der også et af mine forældres vennepar.
Så er kommet på at lave to ens sæt "værtindegaver" bestående af disse kort. Dvs, det er jo faktisk kun min mor, der er værtinde, men har lavet et sæt til damen i venneparret også. Håber de bliver glade begge to.. :-)

Det hele er lavet her i formiddag; 6 kort i str. 10 x 14, 6 kort i str. 10 x 10 og 4 mellemstore tags.
Det er min mening, jeg lige hurtigt skal have bikset to æsker sammen, som kortene kan være i, men når jeg det ikke, kommer de i en cellofanpose med bånd om istedet.

Basen er hvidt karton hele vejen igennem, og mønsterpapiret er udelukkende rester. Mine rester overstiger nu, hvad jeg har i hele ark, så jeg vil gerne have brugt noget af det. Og især sort/hvid har jeg ufattelig meget af, så det kommer der nok en del af fremover.
Alle blomster, matter, mv. er hjemmelavede - hurtigt og nemt.
Inspirationen er lift fra andre blogge (hvorfor fanden skriver jeg ikke ned, så jeg kan give credit..?? ).

Håber det bliver vel modtaget - og ellers har jeg hygget mig, mens jeg lavede dem.. :-)








God lørdag..!

S

fredag den 8. juni 2012

Gave til nyfødt....

Senere idag skal mine forældre ud til noget familie, der fik en lille dreng for et par uger siden.
Og de skal da lige have et eller andet kreativt med til ham.
Fandt inspirationen på denne explosion box hos Tullemusens Kreative Hjørne, og måtte da lige prøve at lave sårn en fætter.

Jeg kunne ikke finde nogle mål på siden til boxen, og trods der er mange videoer (og ligeså varianter) på YouTube, syntes jeg ikke, jeg kunne finde lige præcis de mål, jeg skulle bruge. Så måtte selv til tegnebrættet og kreere min egen box.

Er ret godt tilfreds med resultatet. Det er første, men nok ikke sidste, gang jeg har lavet sådan en.
Må dog sige, at jeg synes, der er ufattelig meget arbejde ved den. Ved ikke, om det er fordi jeg selv skulle designe en først, og min pynt er lidt omstændig (og for det meste lavet i hånden uden brug af maskiner eller andre hjælpemidler), men lang tid tog det i hvert fald. Ca. 8 timer har jeg brugt...











Der skulle også lige lægges et kort ved. Det får bamsen lov til at holde. Blev inspireret af en tråd på Scrapsisters, hvor der blev efterlyst et blekort. Og en var så venlig at lægge et link til en masse fine billeder, og så faldt jeg over sådan en body-model. Og så blev det den istedet.
Heller ikke til den var der nogen mål eller skitse, så jeg måtte hen og tegne en, og lave en skabelon, der kunne blive til et kort.
Enkelt og sødt.
Beklager min finger på billedet, men ellers ville det flappe op, og så ville "blonde"-detaljen ikke kunne ses.. :-)
Det var alt for nu. Glæder mig til at høre, om modtagere bliver glade.. :-)

S

tirsdag den 5. juni 2012

Godt og blandet

Lige en omgang blandet landhandel.
Har så mange billeder liggende af "gammel kunst", og der er vist ikke rigtig nogen rød tråd i dem. Så håber I kan bære over med mig på det område.. :-)


Denne lille ting tog ikke mange minutter at lave. En tom billedramme, sort karton med lidt hvid maling på, en masse udstansede blomster og så en sommerfugl fra gemmerne.
Enkelt og nemt, og det pynter i mit soveværelse.. :-)
Det er lavet i enten februar eller marts i år.

Denne sag står hos mine forældre.
Den er lavet en eftermiddag, hvor jeg selv, min mor og min datter sad og hyggede os med at være kreative.
Min mor havde et tomt lærrede, jeg straks fik ejerfornemmelser over for, men havde ikke ikke nogen anelse om, hvad jeg skulle gøre ved det.
Så jeg fandt lidt alternative materialer rundt om i muttis hus, og dette er resultatet. Maling, bølgepap, kaffefiltre og en gammel guld-rose fra en juledekoration - nemmere kan det vist ikke blive.. :-)
Fra februar eller marts i år.

Denne lidt underlige ting står og pynter fint i min stue - i mit vitrineskab, jeg også bruger som en slags udstilling til alle mine kreative ting.
Havde fundet motivet i en bog, der vist nok engang for længe siden har været med i et Femina/Hendes Verden eller et andet blad.
Skalerede det op og tracede det over på et stykke tykt pap i en ubestemmelig farve.
Baggrunden fik en gang hvid akryl maling, sådan tilfældigt hist og pist. Motivet blev tegnet op med sort tush, og der blev lagt skygger med en pensel og noget sort sværte. Kanterne blev rundede og også sværtede, og tilsidst kom der en gang bling på.
Selvom det ser enkelt ud, tog det faktisk lang tid at lave. Der var meget tegnearbejde i det, og farvelægningen tog også sin tid.
Fra februar eller marts i år.

Lige et par meget enkle kort.
De er nye, men minder meget om dem, jeg lavede til en veninde for et par år siden.
Fra april i år.


Disse to tegninger er et par år gamle.
De er kraftigt inspireret af en anden tegner på Tegnebordet.dk. Jeg kan dog ikke længere finde hendes profil derinde, så kan ikke give kredit til hende.
Men det er fan-art og ikke egen kreation.
Synes selv de er vildt fede - der er sådan en lidt 70´er agtig stil over dem.
Sort tush på A3, og farvelagt bagefter.

S